نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
تمامی مسئولین باید از جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی حمایت نمایند


نائب رئیس شورای شهر یزد تاکید کرد که تمامی مسئولین باید از جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی که به همت اداره کل فرهنگ وارشا داسلامی استان یزد برگزارمی شود حمایت نمایند.

حمیده وزیری با بیان این مطلب افزود : برگزاری این جشنواره برای اولین بار در استان ، ابتکار بسیار زیبایی است که هنر متعالی اسلام را تایید می کند .
وی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم از تمامی مسئولینی که توانایی مالی دارند می خواهم تا هم آثار هنرمندان را خرید نمایند و هم بخشی از جوایز جشنواره را تامین کنند.
وزیری ادامه داد : به نظر من استان یزد از معدود شهرهایی است که هنرهای موجود در آن به ویژه هنر معماری آن نشات گرفته از آموزه های قرآنی است .
وی گفت:مثلا مسجد فهرج یا مسجد جامع با آن کتیبه های زیبایشان نشان می دهد که هنرمندان یزدی به خوبی می توانند ایده های قرآنی خود را با هنر آمیخته کنند.
وی با اشاره به اینکه یزد بهترین میزبان برای این جشنواره است اذعان کرد: استان یزد بین تمامی استانها از نظر ایده های قرآنی سرآمد است .
وی اظهار امیدواری کرد : اگر بتوانیم حداقل هر دو سال یکبار شاهد برگزاری چنین جشنواره ای باشیم قطع به یقین خواهیم توانست با رفع ایرادات احتمالی ، هنر قرآنی را ترویج کرده و الگویی برای همه باشیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا